POLITYKA PRYWATNOŚCI
Niniejsza Polityka Prywatności (zwana dalej „Polityką”) określa zasady i warunki przetwarzania danych osobowych Użytkowników odwiedzających lub korzystających z usług świadczonych za pośrednictwem stron internetowych znajdujących się pod adresami: www.evsport.pl oraz www.system.evsport.pl (zwanych dalej „Serwisami”) oraz wykorzystania plików cookie lub innych podobnych technologii w ramach Serwisów przez Fundację EVsport.
Informacja ogólna o Administratorze danych osobowych
Serwisy prowadzone są przez Fundację EVsport z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Święty Marcin 29/8, 61-806 Poznań, wpisana do rejestru przedsiębiorców oraz rejestru stowarzyszeń prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0001075125, posiadająca REGON 527193287 oraz NIP 7831893458 (zwaną dalej „Administratorem”).
Z Administratorem można kontaktować się za pośrednictwem:
a. poczty tradycyjnej wysyłając korespondencję na adres: ul. Święty Marcin 29/8, 61-806 Poznań;
b. poczty e-mail: [email protected]
1. Postanowienia wstępne
1. Dane osobowe Użytkowników są przetwarzane z zachowaniem wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO) oraz Ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2018 r., poz. 1000 z późn. zm.).
2. Administrator przykłada dużą wagę do ochrony prywatności i poufności danych osobowych Użytkowników oraz z należytą starannością dobiera i stosuje odpowiednie środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych osobowych.
3. Administrator podejmuje wszelkie niezbędne działania, aby także jego podwykonawcy i inne podmioty współpracujące dawały gwarancję stosowania odpowiednich środków bezpieczeństwa w każdym przypadku, gdy przetwarzają dane osobowe na zlecenie Administratora.
2. Przetwarzanie danych przez Administratora
1. Przetwarzanie danych osobowych Użytkowników Serwisów odbywa się na zasadach określonych w RODO.
2. Administrator:
a. zapewnia przejrzystość przetwarzania danych.
b. informuje o przetwarzaniu danych w momencie ich zbierania, w szczególności o celu i podstawie prawnej przetwarzania danych osobowych, chyba, że na podstawie odrębnych przepisów nie jest do tego zobowiązany.
c. dba o to, aby dane były przetwarzane tylko w zakresie niezbędnym do wskazanego celu i tylko przez okres, w jakim jest to niezbędne.
3. Zakres danych osobowych przetwarzanych przez Administratora w ramach Serwisów może różnić się w zależności od tego, z jakich usług lub funkcjonalności w Serwisach Użytkownik korzysta.
4. W ramach Serwisów przetwarzanie przez Administratora danych osobowych możliwe jest w związku z:
a. zawieraniem za pośrednictwem Serwisów umowy o prowadzenie konta wolontariusza;
b. zapisaniem się za pośrednictwem Serwisów na wydarzenia z udziałem Administratora;
c. wyrażeniem przez Użytkownika zainteresowania usługami świadczonymi przez Administratora lub udziałem w wydarzeniach organizowanych przez Administratora, w szczególności szkoleniami, poprzez zamieszczenie danych osobowych, w tym kontaktowych, w odpowiednim formularzu zgłoszeniowym;
d. komunikacją drogą e-mailową lub tradycyjną, w drodze kontaktu telefonicznego, w tym z wykorzystaniem aplikacji Freshdesk;
e. komunikacją za pośrednictwem formularza kontaktowego,
f. prowadzeniem profili na portalach Facebook, Instagram, TikTok, YouTube oraz LinkedIn.
g. przesyłaniem Użytkownikowi informacji o Administratorze i jego działalności.
5. Administrator w Serwisach może wykorzystywać adresy IP zbierane w trakcie połączeń internetowych w celach technicznych, związanych z administracją serwerami. Ponadto adresy IP służą do zbierania ogólnych, informacji demograficznych (np. o regionie, z którego następuje połączenie) w celach statystycznych.
6. Administrator w Serwisach może przetwarzać dane osób trzecich, udostępnione przez Użytkowników np. w formularzu kontaktowym. Użytkownik przekazując takie dane każdorazowo oświadcza, że posiada stosowną zgodę osób trzecich na przekazanie danych Administratorowi.
7. Użytkownicy odwiedzający Serwisy mogą przeglądać stronę internetową bez uprzedniej rejestracji oraz podawania danych osobowych.
8. Administrator zapewnia Użytkownikom bezpieczne i szyfrowane połączenie podczas przesyłania danych osobowych w Serwisach. Administrator stosuje certyfikat SSL.
3. Cele oraz podstawy prawne przetwarzania danych osobowych w Serwisach
1. Dane osobowe są przetwarzane przez Administratora wyłącznie w celach związanych z jego działalnością:
Cel: | Podstawa prawna: |
ZBIERANIE DANYCH W ZWIĄZKU Z ZAWARCIEM I WYKONANIEM UMOWY | |
realizacja czynności związanych z zawarciem umowy o umowy o prowadzenie konta wolontariusza w systemie Administratora | art. 6 ust. 1 lit. b) RODO (niezbędność przetwarzania do zawarcia i wykonania umowy, której stroną jest osoba której dane dotyczą) |
realizacja czynności związanych z zapisaniem się za pośrednictwem Serwisów na wydarzenia z udziałem Administratora | art. 6 ust. 1 lit. b) RODO (niezbędność przetwarzania do zawarcia i wykonania umowy, której stroną jest osoba której dane dotyczą) |
ZBIERANIE DANYCH W ZWIĄZKU ZE ŚWIADCZENIEM USŁUG | |
realizacja czynności w związku ze zgłoszeniem przez Użytkownika zainteresowania usługami świadczonymi przez Administratora lub wydarzeniami przez niego organizowanymi poprzez wypełnienia formularza zgłoszeniowego | art. 6 ust. 1 lit. b) RODO (niezbędność przetwarzania do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy oraz w celu wykonania umowy) |
FORMULARZ KONTAKTOWY | |
w celu identyfikacji Użytkownika i obsługi zapytania przesłanego przez udostępniony formularz | art. 6 ust. 1 lit. f) RODO (przetwarzanie w związku z realizacją prawnie uzasadnionych interesów Administratora – umożliwienie kontaktu z Użytkownikiem); art. 6 ust. 1 lit. a) – w przypadku podania przez Użytkownika danych innych niż wymagane w formularzu (dane fakultatywne) |
KOMUNIKACJA DROGĄ E-MAIL, TRADYCYJNĄ, W DRODZE KONTAKTU TELEFONICZNEGO | |
w celu komunikacji i rozwiązania sprawy, której dotyczy korespondencja, udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie – w przypadku komunikacji niezwiązanej z zawartą z Użytkownikiem umową | art. 6 ust. 1 lit. f) RODO (przetwarzanie w związku z realizacją prawnie uzasadnionych interesów Administratora – umożliwienie kontaktu z Użytkownikiem) |
MARKETING I SOCIAL MEDIA | |
przesyłanie Użytkownikowi informacji dotyczące aktualnie prowadzonych przez Administratora rekrutacji do działań wolontariackich, działalności Administratora lub jego partnerów (np. będących organizatorem wydarzenia) | art. 6 ust. 1 lit. f) RODO (przetwarzanie w związku z realizacją prawnie uzasadnionych interesów Administratora – promocja kultury fizycznej, sportu i zdrowego trybu życia, aktywności sportowej i działalności charytatywnej, a także marketing działalności Administratora i jego partnerów) |
prowadzenie profilu na portalach Facebook, Instagram, LinkedIn i umożliwienie Użytkownikom aktywności na profilach, informowanie Użytkowników o prowadzonej przez Administratora działalności, w celu komunikacji, promowania działalności Administratora oraz wydarzeń z jego udziałem oraz w celach statystycznych i analitycznych dotyczących analiz popularności fanpage’y | art. 6 ust. 1 lit. f) RODO (przetwarzanie w związku z realizacją prawnie uzasadnionych interesów Administratora – promocja kultury fizycznej, sportu i zdrowego trybu życia, aktywności sportowej i działalności charytatywnej, a także marketing działalności Administratora i jego partnerów) |
OBOWIĄZKI PRAWNE ADMINISTRATORA | |
wypełnienie obowiązków nakładanych na Administratora przez przepisy prawne, w tym Ustawę z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz Ustawę z dnia 20 marca 2009 r. o bezpieczeństwie imprez masowych, a także podatkowych i rachunkowych | art. 6 ust. 1 lit. c) RODO (niezbędność przetwarzania do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze) |
INNE | |
cele archiwalne, dochodzenie lub zabezpieczenie roszczeń, ustalanie i obrona przed roszczeniami, a także zapewnienie rozliczalności Administratora | art. 6 ust. 1 lit. f) RODO (przetwarzanie w związku z realizacją prawnie uzasadnionych interesów Administratora – konieczność zabezpieczenia informacji na wypadek prawnej potrzeby wykazania faktów w postępowaniach prowadzonych na podstawie ustaw, a także na wypadek wystąpienia sporów |
prowadzenie analiz aktywności Użytkowników, | art. 6 ust. 1 lit. f) RODO (przetwarzanie w związku z realizacją prawnie uzasadnionych interesów Administratora) |
2. W czasie korzystania z Serwisów przez Użytkowników, automatycznie zbierane są informacje dotyczące korzystania ze strony internetowej przez Użytkowników oraz ich adresy IP w oparciu o analizę logów dostępowych, np. typ przeglądarki, typ systemu operacyjnego, data i czas odwiedzin, liczba połączeń, liczba otwieranych podstron Serwisów, nazwa domeny, przeglądane treści. Dane są zbierane automatycznie, nie są kojarzone z konkretnymi osobami przeglądającymi strony i przetwarzane są wyłącznie wewnętrznie w celach analitycznych i statystycznych oraz dla celów administrowania serwerem.
3. Dane przekazane przez Użytkowników poprzez oprogramowanie Freshdesk są przetwarzane w celach kontaktowych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO, tj. w celu realizacji prawnie uzasadnionego interesu Administratora, jakim jest komunikacja z Użytkownikiem i rozwiązania sprawy, której dotyczy korespondencja lub rozmowa. W celu zapoznania się z zasadami przetwarzania danych przez dostawcę oprogramowania Freshdesk (jego polityką prywatności) zachęcamy do odwiedzenia strony: https://www.freshworks.com/freshdesk/gdpr/
4. Kontrola przetwarzania danych osobowych
1. Użytkownik jest zobowiązany do wskazywania danych pełnych, aktualnych i prawdziwych.
2. Administrator realizuje prawa Użytkowników dotyczące ich danych osobowych zgodnie z przepisami prawa, w tym dba o poprawność danych osobowych Użytkowników i niezwłocznie reaguje na wnioski dotyczące ich praw.
3. Administrator ogranicza przechowywanie danych osobowych – zgodnie z przepisami prawa – jedynie do okresu niezbędnego dla realizacji celów dla których są zbierane, chyba że zachodzą uzasadnione przyczyny umożliwiające wydłużenie okresu przechowywania danych.
4. Jeżeli dane osobowe są udostępniane innym podmiotom, następuje to w sposób bezpieczny, umownie zabezpieczony lub w inny sposób zgodny z obowiązującymi przepisami prawa.
5. Administrator zapewnia, że dane osobowe przetwarzane są przez niego w sposób bezpieczny i gwarantujący, że dostęp do danych mają jedynie osoby upoważnione i jedynie w zakresie, w jakim jest to niezbędne ze względu na wykonywane przez nie czynności.
5. Prawa osób, których dane dotyczą
1. Podanie danych osobowych przez Użytkowników jest zawsze dobrowolne, jednakże niepodanie danych oznaczonych jako niezbędne, uniemożliwia skorzystania z określonych usług świadczonych za pośrednictwem Serwisów.
2. Każdy Użytkownik, którego dane osobowe są przetwarzane przez Administratora ma prawo:
a. Prawo do cofnięcia zgody – podstawa prawna art. 7 RODO
Osoba, której dane dotyczą, ma prawo w dowolnym momencie wycofać zgodę. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Osoba, której dane dotyczą, jest o tym informowana, zanim wyrazi zgodę. Wycofanie zgody musi być równie łatwe jak jej wyrażenie.
b. Prawo dostępu do danych – podstawa prawna art. 15 RODO
Osoba, której dane dotyczą, jest uprawniona do uzyskania potwierdzenia, czy przetwarzane są dane osobowe jej dotyczące, a jeżeli ma to miejsce, jest uprawniona do uzyskania dostępu do nich oraz do informacji, takich jak cele przetwarzania, kategorie odnośnych danych osobowych czy informacje o odbiorcach lub kategoriach odbiorców.
c. Prawo do poprawiania danych – podstawa prawna art. 16 RODO
Osoba, której dane dotyczą, ma prawo żądania niezwłocznego sprostowania dotyczących jej danych osobowych, które są nieprawidłowe. Z uwzględnieniem celów przetwarzania, osoba, której dane dotyczą, ma prawo żądania uzupełnienia niekompletnych danych osobowych, w tym poprzez przedstawienie dodatkowego oświadczenia.
d. Prawo do bycia zapomnianym (usunięcie danych) – podstawa prawna art. 17 RODO
Osoba, której dane dotyczą, ma prawo żądania niezwłocznego usunięcia dotyczących jej danych osobowych, a Administrator ma obowiązek bez zbędnej zwłoki usunąć dane osobowe, jeżeli zachodzi jedna z następujących okoliczności:
– dane osobowe nie są już niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub w inny sposób przetwarzane;
– osoba, której dane dotyczą, cofnęła zgodę, na której opiera się przetwarzanie i nie ma innej podstawy prawnej przetwarzania;
– osoba, której dane dotyczą, wnosi sprzeciw wobec przetwarzania i nie występują nadrzędne prawnie uzasadnione podstawy przetwarzania;
– dane osobowe były przetwarzane niezgodnie z prawem;
– dane osobowe muszą zostać usunięte w celu wywiązania się z obowiązku prawnego przewidzianego w prawie Unii lub prawie państwa członkowskiego, któremu podlega Administrator;
– dane osobowe zostały zebrane w związku z oferowaniem usług społeczeństwa informacyjnego, o których mowa w art. 8 ust. 1 RODO.
e. Prawo do ograniczenia przetwarzania – podstawa prawna art. 18 RODO
Osoba, której dane dotyczą, ma prawo żądania ograniczenia przetwarzania w następujących przypadkach:
– osoba, której dane dotyczą, kwestionuje prawidłowość danych osobowych – za okres pozwalający Administratorowi sprawdzić prawidłowość tych danych;
– przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a osoba, której dane dotyczą, sprzeciwia się usunięciu danych osobowych, żądając w zamian ograniczenia ich wykorzystywania;
– Administrator nie potrzebuje już danych osobowych do celów przetwarzania, ale są one potrzebne osobie, której dane dotyczą, do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń;
– osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania – do czasu stwierdzenia, czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie Administratora są nadrzędne wobec podstaw sprzeciwu osoby, której dane dotyczą.
f. Prawo do przeniesienia danych – podstawa prawna art. 20 RODO
Osoba, której dane dotyczą, ma prawo otrzymać w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego dane osobowe jej dotyczące, które dostarczyła Administratorowi, oraz ma prawo przesłać te dane osobowe innemu administratorowi bez przeszkód ze strony Administratora, jeżeli:
– przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody w myśl art. 6 ust. 1 lit. a) lub art. 9 ust. 2 lit. a) lub na podstawie umowy w myśl art. 6 ust. 1 lit. b); oraz
– przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany.
g. Prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania danych – podstawa prawna art. 21 RODO
Osoba, której dane dotyczą, ma prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw – z przyczyn związanych z jej szczególną sytuacją – wobec przetwarzania dotyczących jej danych osobowych opartego na art. 6 ust. 1 lit. e) lub f), w tym profilowania na podstawie tych przepisów. Administratorowi nie wolno już przetwarzać tych danych osobowych, chyba że wykażą oni istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec interesów, praw i wolności osoby, której dane dotyczą, lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń. Jeżeli dane osobowe są przetwarzane na potrzeby marketingu bezpośredniego, osoba, której dane dotyczą, ma prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec przetwarzania dotyczących jej danych osobowych na potrzeby takiego marketingu, w tym profilowania, w zakresie, w jakim przetwarzanie jest związane z takim marketingiem bezpośrednim.
h. Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (adres: Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
3. Do realizacji uprawnień wskazanych w ust. 2 niezbędne jest wniesienie przez Użytkownika bądź inną osobę, której dane dotyczą, żądania i przesłania go na adres poczty elektronicznej [email protected] lub poczty tradycyjnej na adres: Fundacja EVsport, ul. Święty Marcin 29/8, 61-806 Poznań.
4. Użytkownik może w każdym czasie zażądać zaprzestania przetwarzania jego danych osobowych. Administrator zaprzestanie przetwarzania danych osobowych, o ile z przepisów prawa nie wynika konieczność ich dalszego przetwarzania.
6. Odbiorcy danych
1. Dane Użytkowników mogą być udostępniane podmiotom uprawnionym do ich otrzymania na mocy obowiązujących przepisów prawa.
2. Dane Użytkowników mogą być udostępniane innym podmiotom w przypadku, gdy jest to niezbędne do celów realizowania komunikacji, korzystania z usług Administratora i funkcjonalności Serwisów, w tym w związku z obsługą korespondencji z wykorzystaniem oprogramowania Freshdesk, czy zarejestrowania się na wydarzenia organizowane przez Administratora.
3. Dane osobowe mogą być przekazywane także zaufanym dostawcom usług takim jak: operatorom rejestracji i zapisów online, dostawcom oprogramowania do obsługi korespondencji i kontaktu z klientem, partnerzy świadczący usługi techniczne (rozwijanie i utrzymywanie systemów informatycznych i serwisu internetowego, usługi analityczne), dostawcy usług hostingu, podmioty świadczące na rzecz Administratora usługi z zakresu marketingu (w tym usługi z zakresu obsługi Serwisów oraz profili w mediach społecznościowych), podmioty świadczące usługi księgowe, dostawcy dostarczający systemy do marketingu i analizy ruchu, dostawcy plików cookies, wtyczek i innych narzędzi analitycznych i społecznościowych.
4. Dane osobowe mogą być przekazywane osobom i podmiotom innym, niż wskazane w ust. 1- 3 powyżej – jedynie za uprzednią zgodą osoby, której te dane dotyczą.
5. Dane osobowe nie są co do zasady przekazywane do państw trzecich. Dane osobowe mogą być jednak przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej, jeżeli będzie to wymagane lub związane z usługami, z których Użytkownik korzysta w ramach Serwisów. Jeśli w ramach przetwarzania dane osobowe będą przekazywane do odbiorców w krajach trzecich, takie przekazywanie danych będzie odbywać się na podstawie decyzji w sprawie odpowiedniego stopnia ochrony podjętej przez Komisję Europejską, lub na podstawie standardowych klauzul umownych zgodnie z decyzją Komisji Europejskiej albo na innej podstawie prawnej na przykład: wyraźnej zgody osoby, której dane dotyczą.
7. Okres przechowywania danych (Retencja danych)
1. Okres przetwarzania danych przez Administratora zależy od rodzaju świadczonej usługi i celu przetwarzania.
2. Administrator ogranicza przechowywanie danych osobowych zgodnie z przepisami prawa, jedynie do okresu niezbędnego dla realizacji celów dla których są zbierane, chyba że zachodzą uzasadnione przyczyny umożliwiające wydłużenie okresu przechowywania danych.
3. Dane osobowe przetwarzane w związku z realizacją zawartej z Użytkownikiem umowy (umowy o prowadzenie konta wolontariusza, porozumienia o wolontariacie, o udział w szkoleniach i innych wydarzeniach organizowanych przez Administratora) przetwarzane są przez okres niezbędny dla wykonania umowy, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń lub wypełnienia obowiązku prawnego Administratora (wynikającego z przepisów podatkowych lub rachunkowych), a także przez czas potrzebny do zachowania zgodności z przepisami prawa.
4. Dane osobowe, przetwarzane na potrzeby marketingu usług własnych, oferowanych na podstawie uzasadnionego interesu prawnego, będą przetwarzane do czasu zgłoszenia sprzeciwu przez osobę, której dane dotyczą. Dane osobowe przetwarzane celem podejmowania innych działań w związku z realizacją prawnie uzasadnionego interesu Administratora przestaną być przetwarzane w przypadku, zgłoszenia przez osobę, której dane dotyczą uzasadnionego sprzeciwu wobec ich przetwarzania lub do czasu wygaśnięcia celu przetwarzania, na przykład upływu czasu przedawnienia roszczeń. Dane osobowe przetwarzane na podstawie odrębnej zgody będą przetwarzane przez okres jej ważności (do czasu jej odwołania bądź przez okres, na który została wyrażona). W przypadku danych osobowych przetwarzanych w celu realizacji ciążących na Administratorze obowiązków prawnych – do czasu, gdy obowiązki w tym zakresie będą ciążyć na Administratorze.
5. Administrator może przetwarzać dane osobowe w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania, jednakże przetwarzanie zautomatyzowane nie będzie prowadzić do podejmowania decyzji wywołującej skutki prawne lub w podobny sposób istotnie wpływać na sytuację Użytkowników. Przetwarzanie to może mieć wpływ na dobór wyświetlanych reklam w portalach społecznościowych.
6. Administrator nie przetwarza danych osobowych w sposób, który wiązałoby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji wobec Użytkownika.
8. Pliki cookie i podobne technologie
1. Administrator stosuje pliki cookie lub podobne technologie (zwane dalej łącznie „plikami cookie”) poprzez które należy rozumieć dane informatyczne w szczególności pliki tekstowe i przechowywane w urządzeniach końcowych Użytkowników, jeżeli przeglądarka internetowa na to pozwala. Pliki cookie przeznaczone są dla potrzeb funkcjonalności Serwisów np. zapamiętywania danych i zapisywania preferencji przeglądania. Celem plików cookie jest ułatwienie przeglądania zasobów Serwisów przy kolejnych wizytach.
2. Pliki cookie wykorzystywane są w następujących celach:
o niezbędne pliki cookie – zapewniają prawidłowe funkcjonowanie Serwisów i jego podstawowych funkcji. Bez nich nie można prawidłowo korzystać z Serwisów. Te pliki cookie zwolnione są z obowiązku uzyskania zgody Użytkownika; Mogą Państwo zmienić ustawienia swojej przeglądarki tak, aby je zablokować, jednak Serwisów nie będzie wtedy funkcjonował prawidłowo.
o analityczne (statystyczne) pliki cookie – umożliwiają zbieranie danych analitycznych, czyli liczenie odsłon i ruchu na stronie, co pozwala Administratorowi ocenić i usprawnić jej działanie oraz pozwala na tworzenie statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy` Serwisów korzystają ze strony internetowej w celu wprowadzenia ulepszeń na podstawie analizy tych danych. W celu przetwarzania tych plików Administrator potrzebuje Państwa zgody.
3. W ramach Serwisów stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.
4. Podczas wizyty Użytkownika na stronie internetowej zostaje wyświetlony baner informujący, że wykorzystuje ona pliki cookie. Jeśli Użytkownik wybierze opcję „Zezwól na wszystkie”, będzie to oznaczać, że akceptuje wszystkie pliki cookie, które są umieszczone w Serwisach oraz potwierdza, że zapoznał się z informacjami na temat plików cookie oraz celów ich stosowania, a także przypadków, w których dane zgromadzone z pomocą plików cookie są przekazywane partnerom Administratora. W każdym momencie Użytkownik może zmienić wyrażone przez siebie zgody, używając przycisku „Dostosuj preferencje cookie” znajdującego się w zakładce „Polityka prywatności” pod treścią dokumentu.
5. W przypadku niezbędnych plików cookie zgoda Użytkownika nie jest wymagana, ponieważ pliki tego rodzaju zapewniają pełne i nieprzerwane funkcjonowanie Serwisów. Te pliki cookie zwolnione są z obowiązku uzyskania zgody Użytkownika zgodnie z art. 173 ust. 3 Ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1648 z późn. zm.).
6. Jeśli Użytkownik nie chce, aby nasze pliki cookie były zapisywane na jego urządzeniu, może wybrać opcję “Odrzuć wszystkie”. Wybierając tę opcję odrzuca wszystkie, prócz niezbędnych plików cookie, które są stosowane w Serwisach.
7. Ograniczenia stosowania plików cookie mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisów, a w skrajnych przypadkach uniemożliwić korzystanie z Serwisów.
8. Pliki cookie zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisów partnerów.
9. Zalecamy przeczytanie polityki ochrony prywatności tych firm, aby poznać zasady korzystania z plików cookie wykorzystywane w statystykach: Polityka ochrony prywatności Google Analytics
10. Pliki cookie mogą być wykorzystane przez sieci reklamowe, w szczególności sieć Google, do wyświetlenia reklam dopasowanych do sposobu, w jaki użytkownik korzysta z Serwisów. W tym celu mogą zachować informację o ścieżce nawigacji użytkownika lub czasie pozostawania na danej stronie.
11. W zakresie informacji o preferencjach Użytkownika gromadzonych przez sieć reklamową Google, Użytkownik może przeglądać i edytować informacje wynikające z plików cookie przy pomocy narzędzia: https://adssettings.google.com
12. Jeśli Użytkownik nie chce otrzymywać plików cookie, może zmienić ustawienia przeglądarki. Zastrzegamy,
że wyłączenie obsługi plików cookie niezbędnych dla procesów uwierzytelniania, bezpieczeństwa, utrzymania preferencji Użytkownika może utrudnić, a w skrajnych przypadkach może uniemożliwić korzystanie ze stron www.
13. W celu zarządzania ustawieniami cookies wybierz z listy poniżej przeglądarkę internetową/ system i postępuj zgodnie z instrukcjami:
– Chrome
– Safari
– Firefox
– Opera
– Android
9. Zmiany Polityki Prywatności
1. Polityka jest na bieżąco weryfikowana i w razie potrzeby aktualizowana.
2. Zmiana nastąpi przez opublikowanie nowej Polityki Prywatności na stronach internetowych Serwisów.